Fornebubanen
Fornebubanen er helt avgjørende for at vi skal få en. Høyre Venstre og KrF i Oslo går sammen for å redde Fornebubanen etter at.
Fornebubanen Far 391 Millioner Aftenposten Arkitekter Arkitektur Design
Det kan bety en bilbasert utvikling av hele hovedstadsregionen fordi det blir en stykkevis og delt boligbygging.
. Nyheter Borgerlige partier går sammen for å redde Fornebubanen. Det foreløpige estimatet er. Det mener Arbeiderpartiet må reduseres og at en mindre andel av bompengene fra Oslo brukes på dette prosjektet.
Prosjektet har undervurdert usikkerhet knyttet til organisering og ledelse heter det blant annet. Men kun dersom følgende krav innfris. Han opplyser at Selvaag som skal bygge 1800 boliger på Fornebu har bidratt med rundt 500 millioner kroner i grunneierbidrag til banen.
Flere av Selvaags leilighetsbygg skal bygges oppå endestasjonen og verkstedet til banen noe som ifølge Klungland gjør konstruksjonen flere hundre millioner kroner dyrere. Blir prosjektet forsinket vil det koste 35 millioner ekstra i måneden. Utgangspunktet er at Fornebubanen må betale avbestillingserstatning til entreprenør på ti prosent av kontraktssummen sa Stav.
Prosjektet som opprinnelig skulle koste 45 milliarder antas nå å koste rundt 28 milliarder kroner. Der konkluderes det blant annet med at Oslo kommune sliter med å samarbeide internt om Fornebubanen at Oslo kommune og Viken fylkeskommune mangler erfaring med så store prosjekter og at det er fare for at nøkkelpersonell forsvinner. Mandag tar Oslo Arbeiderparti og Oslo SV stilling til om de skal gå inn for å stoppe byggingen og skrinlegge Fornebubanen.
Det mener Krog vil ramme ikke bare Bærum men også Oslo. I dag står Oslo for 53 prosent av kostnadene. Den kraftige bompengeøkningen som er planlagt i.
Flere partier i Oslo bystyre vurderer å droppe hele Fornebubanen på grunn av voldsomme kostnadsoverskridelser. Fornebubanen er isolert sett et godt kollektivprosjekt og bør bygges mener Johansen. Fornebubanen har blitt en hodepine av episke proporsjoner for norske politikere.
Gallery Of Number 7 Subway Line Extension 34 Street Hudson Yards Station Dattner Architects 1 Hudson Yards Subway Architect
Gallery Of Zaha Hadid Architects And A Lab Share Designs For Norway S Fornebubanen Metro Line 13 Zaha Hadid Architects Zaha Hadid Zaha
Gallery Of Zaha Hadid Architects And A Lab Share Designs For Norway S Fornebubanen Metro Line 6 Zaha Hadid Architects Zaha Hadid Zaha
Gallery Of Zaha Hadid Architects And A Lab Share Designs For Norway S Fornebubanen Metro Line 11 Zaha Hadid Zaha Hadid Architects Zaha
Gallery Of Metro Station 20 Proposal Zna 16 Facade Architecture Design Architecture Metro Station
Fornebubanen Metro Stations Oslo Zaha Hadid Architects Und A Lab Zaha Hadid Zaha Hadid Architects Zaha
Zaha Hadid Architects And A Lab Design Two Stations For New Fornebubanen Metro Line In Oslo Zaha Hadid Zaha Hadid Architects Zaha
Gallery Of Zaha Hadid Architects And A Lab Share Designs For Norway S Fornebubanen Metro Line 8 Zaha Hadid Zaha Hadid Architects Zaha
Pin On Congress Hall C Varabyeu Partners
Zaha Hadid Architects And A Lab To Design Two New Metro Stations In Oslo Zaha Hadid Architects Zaha Hadid Zaha
Zaha Hadid Architects And A Lab Design Two Stations For New Fornebubanen Metro Line In Oslo Zaha Hadid Architects Zaha Hadid Zaha
Zaha Hadid Architects And A Lab Share Designs For Norway S Fornebubanen Metro Line Zaha Hadid Architects Zaha Hadid Zaha
Renderings For Sporaarchitects Metro Station In Oslo 2nd Prize Zoa Architecture Metro Station Architect
Fornebubanen Zaha Hadid Architects Reise Oslo
Gallery Of Zaha Hadid Architects And A Lab Share Designs For Norway S Fornebubanen Metro Line 9 Zaha Hadid Zaha Hadid Architects Zaha
Metro Station 20 Proposal Zna Architecture Metro Station Building Design
Zaha Hadid Architects And A Lab Design Stations For New Oslo Metro Line Zaha Hadid Zaha Hadid Architects Zaha